Connect with us

ជប៉ុន​ ​អាច​ជួយ​អាហ្វ្រិក​ ​គេច​ចេញពី​អន្ទាក់​បំណុល​ចិន​ ​ដោយ​វិធី​ណា​?​

បរទេស​ ​៖​ ​សារព័ត៌មាន​បរទេស​ ​បាន​រាយការណ៍​ថា​ ​កម្ចី​របស់​រដ្ឋាភិបាល​ចិន​ ​សម្រាប់​គម្រោង​សាងសង់​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ ​បាន​ធ្វើឲ្យ​ប្រទេស​មួយចំនួន​នៅ​ទ្វីប​អាហ្វ្រិក​ ​ធ្លាក់​ចូលក្នុង​អន្ទាក់​បំណុល​វ័ណ្ឌក​ ​ដែល​បាន​បង្ក​ការ​គំរាមកំហែង​ចំពោះ​អធិបតេយ្យ​ភាព​របស់​ប្រទេស​ទាំងនេះ​។​ ​​តួយ៉ាង​ ​ប្រទេស​ស្រីលង្កា​ ​បាន​កាត់​កំពង់ផែ​មួយ​ទៅ​ឲ្យ​ចិន​ ​ដោយសារ​មិន​អាច​ដោះបំណុល​រួច​ ​ខណៈ​ប្រទេស​កូន​កំ​ណុ​លមួយ​ចំនួន​ទៀត​ ​ដូចជា​ ​ម៉ាឡេស៊ី​ ​និង​ប៉ាគីស្ថាន​ ​បាន​ដកឃ្លា​ពី​ជំនួយ​គម្រោង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​របស់​ចិន​ ​។​


​ចំណែក​ប្រទេស​ជប៉ុន​វិញ​ ​បាន​ផ្ដល់​កម្ចី​ឲ្យ​បណ្ដា​ប្រទេស​អាហ្វ្រិក​ ​ក្នុងទឹក​ប្រាក់​ ​៣០ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​ ​រាប់​បញ្ជូល​ទាំង​កម្ចី​ ​១០ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ ​សម្រាប់​គម្រោង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ ​ដែល​ត្រូវ​បាន​ប្រកាស​ ​ក្នុង​សន្និសីទ​អន្តរជាតិ​មួយ​ ​ស្ដីពី​ការ​អភិវឌ្ឍ​ទ្វីប​អាហ្វ្រិក​ ​នៅ​ក្រុង​តូក្យូ​ ​កាលពី​ឆ្នាំ២០១៦​ ​។​ ​កម្ចី​នេះ​ ​នៅ​ស្តួច​ស្ដើង​ជាង​ជំនួយ​ ​និង​កម្ចី​របស់​ចិន​នៅ​បណ្ដា​ប្រទេស​អាហ្វ្រិក​ ​ដែល​មាន​ទំហំ​ទឹកប្រាក់​ ​៦០ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ ​ដោយ​គិតតែ​ក្នុង​ឆ្នាំ២០១៨ប៉ុណ្ណោះ​ ​។​

​ប្រភព​បន្ត​ថា​ ​គម្រោង​ផ្លូវដែក​ដែល​តភ្ជាប់​រវាង​រដ្ឋធានី​ណៃរ៉ូប៊ី​ ​(​Nairobi​)​ ​ទៅកាន់​ក្រុង​ម៉ុម​បា​សា​ ​(​Mombasa​)​ ​គាំទ្រ​ដោយ​រដ្ឋាភិបាល​ចិន​ ​ធ្វើឲ្យ​រដ្ឋាភិបាល​ប្រទេស​កេនយ៉ា​ ​ប្រឈមមុខនឹង​ការខាតបង់​ប្រមាណ​ជិត​ ​១០០លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​ ​នៅ​ឆ្នាំ​ដំបូង​នៃ​ការ​ដាក់ឲ្យ​ដំណើរការ​។​ ​សូម្បីតែ​ក្រុមហ៊ុន​សាងសង់​ផ្លូវដែក​របស់​ចិន​ ​ក៏​ត្រូវ​ជំពាក់បំណុល​វ័ណ្ឌក​ ​ដោយសារ​ការ​ជះ​លុយ​ដ៏​ច្រើន​លើ​គម្រោង​ផ្លូវ​ល្បឿន​លឿន​ ​។​ ​បញ្ហា​នេះ​ ​គឺជា​ប្រភព​មូលហេតុ​ដែល​ធ្វើឲ្យ​រដ្ឋាភិបាល​នៅ​អាហ្វ្រិក​ ​មិន​អាច​ដោះបំណុល​រួច​ ​។​ ​ផ្ទុយទៅវិញ​ ​រដ្ឋាភិបាល​ជប៉ុន​ ​បាន​ដាក់ចេញ​យុទ្ធសាស្ត្រ​អាជីវកម្ម​រួមបញ្ចូល​គ្នា​មួយ​ ​”​Conglomerate​ ​Business​ ​Model​”​ ​ដើម្បី​ប្រកួតប្រជែង​ជាមួយ​ចិន​ ​តាមរយៈ​ការ​ជួយ​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​ផ្លូវដែក​នៅ​អាហ្វ្រិក​ ​បង្កើត​ប្រភព​ចំ​ណូល​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​ ​ដោយ​មិន​ពឹងផ្អែក​តែ​លើ​ការ​លក់​សំបុត្រ​រថភ្លើង​ ​និង​កម្រៃ​ពី​ការ​ដឹកជញ្ជូន​តាមផ្លូវ​ដែក​ឡើយ​។​ ​

​ជាក់ស្ដែង​ ​ក្រុមហ៊ុន​ផ្លូវដែក​ឯកជន​របស់​ជប៉ុន​ ​Keikyu​ ​បាន​ជួបប្រទះ​នឹង​ការខាតបង់​ ​ក៏ប៉ុន្តែ​គេ​ឃើញ​ក្រុមហ៊ុន​នេះ​ ​បាន​រកស៊ីលើ​ផ្នែក​អចលនទ្រព្យ​ ​និង​ឧស្សាហកម្ម​ផ្នែក​កម្សាន្ត​ ​ដែល​ជា​ប្រភព​ចំណូល​ដ៏​រឹងមាំ​ ​ដើម្បី​ដោះស្រាយ​នូវ​ការខាតបង់​នៃ​ប្រតិបត្តិ​ការ​ផ្លូវដែក​របស់​ខ្លួន​។​ ​និន្នាការ​នេះ​ ​ត្រូវ​បានឃើញ​អនុវត្ត​ដោយក្រុម​ហ៊ុន​ផ្លូវដែក​ឯកជន​ជាច្រើន​របស់​ជប៉ុន​ ​។​

​ប្រភព​បន្ថែម​ថា​ ​តាមរយៈ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ខាងលើ​ ​ជប៉ុន​ ​បាន​អន្ទង​ឲ្យ​រដ្ឋាភិបាល​នៅ​អាហ្វ្រិក​ ​គេច​ចេញពី​អន្ទាក់​បំណុល​របស់​ចិន​ ​និង​ងាក​មក​ជ្រើសរើស​កម្ចី​របស់​ជប៉ុន​វិញ​ ​។​ ​ម៉្យាងទៀត​ ​ទោះបីជា​ស្ថិត​ក្រោម​កម្ចី​ចិន​ ​រដ្ឋាភិបាល​ទាំងនេះ​ ​ត្រូវការ​យុទ្ធសាស្ត្រ​របស់​ជប៉ុន​ ​ដើម្បី​បង្កើន​ចំណូល​សម្រាប់​ដោះបំណុល​កាន់តែ​ឆាប់រហ័ស​ ​៕​


​ប្រភព​៖​ ​The​ ​Diplomat​
​អត្ថបទ​៖​ ​ចាន់​ ​សោភ័ណ្ឌ​លាភ​

  • អត្ថបទទាក់ទង :
  • Featured
Loading...

ពេញនិយម